A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Єрківський БДЮТ

Програма гуртка "Колорит"

Дата: 13.09.2024 14:13
Кількість переглядів: 18

     Навчальна програма з позашкільної освіти

художньо-естетичного напряму «Декоративно-ужиткове мистецтво"

Початковий рівень,один рік навчання

«Схвалено для використання в позашкільних навчальних закладах» (протоколзасідаї інянауково- методичноїкомісіїзпозаиікільноїосвіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України № З від 13.09.2019 року;лист!М30від27.09.2019№ 22.1/12-Г-964)

Автор :КорпієнкоА.В.

ПОЯСНЮВАЛЬНАЗАПИСКА

Сучасна позашкільна освіта є провідною ланкою цілісної системи освіти України в процесі етнокультурного виховання. За останні роки значного поширення набули в закладах позашкільної освіти творчі об'єднання та гуртки художньо-естетичного напряму.

Декоративно-ужиткове мистецтво містить вироблену віками техніку виконання, в якому реалізуються багатовікові традиції народу. Декоративно-ужиткове мистецтво є джерелом духовного розвитку особистості. Його дія на людину невичерпна за своїми можливостями, багатством та універсальністю,адже воно впливає на психічну діяльність,формує та розвиває почуття,моральні та естетичні ідеали, творче мислення та науковий світогляд. Завдяки її символічної, образної мови, учні мають можливість глибше пізнати історію рідного краю,свого народу,У країни.

Навчальна програма реалізується у гуртках художньо-естетичного напряму закладів позашкільної освіти та спрямована на вихованців 6-16років.

Мета програми:створення умов для творчого розвитку дітей засобами декоративно-ужиткового мистецтва.

Основні завдання:

виховати дбайливе ставлення та пошану до надбань народного

мистецтва;створити умови для здобуття учнями знань,вмінь та навичок з

техніки декоративно-ужиткового мистецтва;

навчити поєднувати різноманітні техніки у процесі виконання виробів;

розвинути художній смак,творчу уяву,фантазію,виробити індивідуальний стиль роботи.

Навчальна програма передбачає 1 рік навчання, розрахована на початковий рівень-117 години на рік,3 години на тиждень.

Зміст роботи за навчальною програмою «Декоративно-ужиткове мистецтво» спрямований на ознайомлення з широким спектром різновидів декоративно-ужиткового мистецтва.

Форма освітньої діяльності - фронтально-індивідуальна. Методи - бесіда, лекція, індивідуальні та колективні вправи, екскурсії в природу, в музеї, на виставки,зустрічі з народними майстрами тощо.

Форми контролю за результатами освітньої діяльності

 

2

наприкінці кожного заняття проводиться коротке опитування, демонстрація виконаних робіт, їх аналіз; при завершенні будь-якої теми та вкінці кожного півріччя проводяться вікторини, виставки робіт у гуртку та їх відбір на виставки-конкурси у закладі,районі,місті тощо.

В основу програми покладено положення компетентісного та діяльнісного підходів.

Програма є орієнтовною. Керівник гуртка може вносити зміни й доповнення у зміст програми та розподіл годин за темами, ураховуючи інтересе гуртківців,стан матеріально-технічної бази закладу.

Початковий рівень, основний рівень НАВЧАЛЬНО- ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Розділ,тема

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

Вступ

3

-

3

Розділ 1. Поробки та аплікації з природних матеріалів

5

25

30

1.1. Поробки з жолудів та каштанів

1

5

6

1,2. Малювання крупою

1

5

6

1.3. Аплікація з яєчної шкарлупи

1

5

6

1.4. Поробки з сіна,соломи,листя кукурудзи

1

5

6

1.5. Фелтінг

1

5

6

Розділ 2. Поробки та аплікації з підручних матеріалів

 

  3

12

15

2.1 .Поробки з пластикової тари

1

5

6

2,2.Аплікаціязпаперовихсерветок

1

5

6

2.3.Поробки зфольги,ватнихдисків

1

2

3

РозділЗ.Фарба,колір

   5

19

24

3.1 .Кольоросприйняття

1

5

6

3.2.Гравюра

1

2

3

3.3.Вітраж

1

2

3

3АПетриківськийрозпис

1

5

6

3.5 .Писанкарство

1

5

6

Розділ4.Поробкизпаперу

6

27

33

4.1 .Паперопластика

1

2

3

4.2.Витинанка

1

5

6

4.3. Аплікація

1

5

6

4.4.Оригамі

1

5

6

4.5.Квілінг

1

5

6

4.6.Плетіння з газет

1

5

6

Розділ 5. Ліплення

2

7

9

5.1 Солоне тісто

1

5

6

5.2. Глина

1

2

3

 Підсумок

-

3

3

Разом :

24

93

117

 

 

 

Вступ(3год.)

Теоретична частина. Мета та зміст роботи гуртка. Види декоративно-ужиткового мистецтва. Техніка безпеки.

РозділІ.Поробки та аплікації з природних матеріалів (30год.)

  1.  Поробки з жолудів та каштанів (6год.)

Теоретична частина. Природа навколо нас: дерев’янисті рослини. Техніка безпеки з колючими та ріжучими предметами.

Практична частина. Виготовлення гусенички, Вінні-Пуха, Лісовичка, бабки, їжачка.

  1.  Малювання  крупою (6год.)

Теоретична частина. Крупа як засіб малювання. Техніка безпеки при роботі з фарбами та клеями.

Практична частина.Виконання натюрморту «Фрукти і посуд».

  1.  Аплікація з яєчної шкаралупи(6год.)

Теоретична частина. Правила підготовки яєчної шкаралупи до роботи.

Практична частина.Виконання композиції «Домашні тварини».

  1.  Поробки з сіна,соломи, листя кукурудзи (6год.)

Теоретична частина . Сіно,солома,листя кукурудзи як матеріал для

творчості. Лялька-мотанка як оберіг.

Практична частина. Виготовлення ляльки-мотанки з сіна, соломи, листя кукурудзи.

  1.  Фелтінг(6год.)

Теоретична частина. Валяння вовни як забуте мистецтво. Техніка безпеки з колючими та ріжучими предметами.

Практична частина . Виготовлення намиста мокрим способом валяння вовни.Виготовлення подушечки для голок «Грибочок» сухим способом валяння.

Розділ2.Поробки та аплікації з підручних матсріалів (15год.)

  1.  Поробки з пластикової тари (6год.)

Теоретична частина. Шкідливість пластику в природі. Техніка безпеки з колючими та ріжучими предметами.

Практична частина. Виготовлення композицій «Вітрячок», «Квіти з денця пляшки»,«Курочка та півник» з пластикової пляшки.

  1.  Аплікація з паперових серветок (6год.)

Теоретична частина. Декупаж як один з видів декоративно-ужиткового мистецтва. Поняття декупажу. Технологія виконання аплікації з паперових серветок.

Практична частина. Виготовлення композицій «Полуничка», «Свинка», «Баранчик»; поєднання в колективну композицію «Село»; колективної роботи до Нового року «Новорічні мотиви»; листівка для мами (квіти). Виготовлення ялинкових новорічних прикрас засобами декупажу.

2.3. Поробки з фольги,ватних дисків(3 год.)

Теоретична частина. Металева фольга. Методи її виготовлення. Методи переробки. Технологія виготовлення фольги.

Практична частина. Виготовлення поробок «Павучок щастя»;листівок «Зайчик»,«Ведмежатко».

 

 

ЗМЇСТ ПРОГРАМИ

 

 

Розділ З.Фарба,колір (24год.)

3.1. Кольоросприйняття (6год.)

Теоретична частина. Видобування кольору в давнину. Поняття заливки,розтяжки.Основні похідні кольори.Хроматичніта ахроматичнікольори.

Практична частина. Виконання вправ із змішування та розбілювання кольорів . Малювання «по-вологому», імітація наскальних розписів. Малювання клеєм ПВА,виконання заливки,малювання та фону розтяжкою кольорів.

  1.  Гравюра(3год.)

Теоретична частина. Гравюра ,як вид графіки.

Практична частина.Виконання, як композиції «Пасхальне яйце», «Кімнатна

рослина».

  1.  Вітраж(3год.)

Теоретична частина. Поняття вітражу,історія його виникнення.

Практична частина. Виконаннякомпозиції «Нам посміхається сонечко».

  1.  Петриківський розиис(6год.)

Теоретична частина. Петрштсъшй розпис як вид декоративяо-

ужитковогомистецтва.Традиційні зображення в петриківському розписі.

Практична частина. Вимальовування під різними кутами і нахилами,

Комбінування елементів: «зернятко»,«горішок»,«їжачок». Виконання композицій «Веселка», «Калина», «Польові квіти» (ромашки, волошки).

Розпис стаканчика,тарілочки.

  1.  Писанкарство (6год.)

Теоретична частина .Писанкарство як вид декоративно- ужиткового мистецтва.

Практична частина. Розпис пасхального яйця (крапанка,писанка,шкрябанка,

мальованка).

Розділ 4.Вироби з паперу(33год.)

 4.1. Паперопластика(3год.)

Теоретична частина. Папір як матеріал для творчості.Технологія виготовлення паперу.

Практична частина .Виготовлення композицій «Рибка», скриньки для дрібничок.

  1.  Витинанка(6год.)

Теоретична частина. Витинанка як вид декоративно- ужитковогомистецтва.

Практична робота. .Виконання витинанок «Крижинки»,«Гноми»,«Лялыш».

  1. Аплікація(6год.)

Теоретична частина. Аплікація як технологія фіксації.

Практична частина. Виготовлення листівки для тата. Аплікація «Корзинка з писанками»,«Сова на гілці».Аплікації з геометричних фігур.

  1.  Оригамі(6год.)

Теоретична частина. Оригамі як вид паперопластики.

Практична частина. Виготовлення композицій «Кошеня», «Жабка на листочку в очереті», «Щенябіля будки».

 

 

5

  1. Квілінг(6год.)

Теоретична частина. Квілінг як вид мистецтва. Базові форми квілінгу.

Практична частина. Виготовлення композиції «Первоцвіти»; листівки до дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні; листівки до 8 березня; пасхального яйця; колективної композиції «Калина».

  1.  Плетіння з газет(6год.)

Теоретична частина. Історія походження мистецтва плетіння з газет.

Практична частина. Плетіння кошика.

Підсумок(3год.)

Практична частина. Підбиття підсумків.

Розділ 5. Ліплення (9 год)

5.1.Солоне тісто (6 год)

Теоретична частина. Ліплення з солоного тіста як вид творчості. Рецепт солоного тіста.

Практична частина. Ліплення композицій «Село за тином», «Яблуко на тарілці».

5.2. Глина (3 год)

Теоретична частина. Глина в декоративній творчості.

Практична частина. Ліплення композицій  «Калина».

Підсумок (3 год)

Практична частина. Підбиття підсумків.

 

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Вихованці мають знати і розуміти:

  •  види декоративно-ужиткового мистецтва (петриківський розпис, писанкарство, кераміка),їх історію виникнення;
  •  Принципи роботи виконання виробів з природних, підручних матеріалів,

паперу.

  •  Техніку безпечної праці з колючими та ріжучими предметами.

ихованці мають вміти і застосовуеати:

  •  Поєднувати різноманітні техніки у процесі виконання виробів;
  •  Складати композиції, знати алгоритми їх вимальовування, мати навички чіткого композиційного розміщення та зображення на заданій поверхні;
  • Оздоблювати та презентувати готові роботи.

Вихованці мають набути досвід:

  •  Виконання виробів з природних, підручних матеріалів, паперу;
  •  Самостійно використовувати набуті знання та вміння при виконанні творчих робіт.

 

 

6

ЛІТЕРАТУРА

ОРІЄНТОВНИЙ  ПЕРЕЛІК ОБЛАДНАННЯ

Основнеобладнання

Кількість

Матеріали

 

Клей ПВА

15фл.

Фарбигуашеві

15наб.

Акварельні фарби

15наб.

Простіолівці

15 шт.

Крейда

1 кор.

Кольоровийкартон

15наб.

Папірдлямалювання

15наб.

Папірдляквілінгу

15наб.

Папірдляорігамі

15наб.

Альбомидлямалювання

15 шт.

Глина

3 кг

В овнарізноко льоровадляфелті нгу

1,5 кг

Інструментитаприладдя

 

Ножицідля паперу

15 шт.

Нитки

3 кат.

Лінійка

15 шт.

Пензлірізнихрозмірівзштучнихматеріалів

15наб.

Пензлібілячірізнихрозмірів

15наб.

Палітрапластмасова

15шт.

Посуддля води

15 шт.

С ерветкипаперові

15уп.

Рідкемило

Зфл.

Дерев’яніпалички

45 шт.

Стеки

15 шт.

Г олкидляфелтінгу(№36-40)

15 шт.

Обладнання

 

Дошкаучнівська

1шт.

Столиучнівські

  1. -тів

 

 

1. Школа ремесел і орігамі, паперова пластика . О. Колонькова, О. Литовченко . – К.:Шк.світ.-2010.-112 с.

2. Пап'ємаше, паперопланластика/упоряд.О.Колонькова,О.Литовченко- К.:Шк.світ- 2010.412 с.

3. Школа ремесел :квілінг-паперові кучерики / упоряд.О.Колонькова.- К.:Шк.світ.-2012.-80 с.

4. Школа ремесел:писанкарство/упоряд.О.Колонькова.-К.:Шк.світ.-2012,- 48с.

5. Школа ремесел писанкарство, лозоплетіння, упоряд.О.Колонькова - К.:Шк.світ.-2008.-112 с.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень